środa, 13 kwietnia 2011

tagliatele z cukinii z krewetkami, oliwą i czosnkiem

Brakowało mi konceptu na obiad, a po przeglądzie lodówki znalazłam cukinię i zaczęłam szukać pomysłu na danie lekkie, bez długiego duszenia, obsmażania itp. Wybór padł na cukinię z krewetkami, delikatnie podsmażaną na oliwie i czosnku. Do tego zestawu w większości przepisów podawano makaron (np kokardki), ale trafiłam na taki który samą cukinię potraktował jako bazę dania - obieraczką do warzyw należy kroić kolejne wstążki wzdłuż cukini, stąd właśnie tagliatele. Ponieważ dieta męża wymaga odpowiedniej porcji węglowodanów, jego porcja zawierała bezglutenowy makaron w kształcie małych muszelek. Dla tych co chętnie się wyrzekną zbędnych kalorii z obiadu ( w tym i mnie) danie idealne:). Smak cukinii z oliwą i czosnkiem dopełniony krewetkami jest obłędny.

na każdą porcję:
1 mała cukinia ze skórką
125g krewetek obranych i podgotowanych 
duży ząbek czosnku
oliwa z oliwek 
sól, pieprz, chili w płatkach

Jeśli podajemy z makaronem to przy długich cukiniowych wstążkach powinno to być coś drobnego - np małe muszelki, można też wg tego przepisu przygotować cukinię pokrojoną w słupki z  makaronem farfale (kokardki) lub penne (rurki). W tym przypadku nie trzeba jej blanszować, wystarczy 1-2 minuty potrzymać dłużej na patelni.

  • obieraczką do warzyw robimy z cukinii wstążki jak makaron tagliatele, (najładniej wyglądają z kawałkiem zielonej skórki) i blanszujemy je minutę w osolonym wrzątku (potem można w tej samej wodzie ugotować makaron), najwygodniej wyławiać płaską łyżką cedzakową
  • na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę i posiekany czosnek, można dodać łyżkę masła, podgrzewamy aż czosnek zacznie mocno pachnieć, ale jeszcze się nie rumienić
  • wrzucamy na patelnię cukinię i mieszając podsmażamy przez 2 - maksymalnie 3 minuty, tak żeby nie była już surowa, ale jeszcze zachowała jędrność, zdejmujemy z patelni
  • na tę samą patelnię wrzucamy krewetki i smażymy mieszając dwie minuty
  • mieszamy na patelni krewetki z cukinią, przyprawiamy (dodajemy makaron jeśli jest w planie) i podajemy



2 komentarze:

  1. Uwielbiam to połączenie! Dorzuciłabym tam jeszcze ryż albo makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja dopiero odkryłam ten smak:) ale już wiem że pozostanę mu wierna

    OdpowiedzUsuń